mullemech

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Episode 132: Lite av varje

Av Lisa - 4 december 2011 14:55

Jo, det var ju så att jag lovade att uppdatera mig här lite oftare, så det är kanske dags igen.


Var ju till tandläkaren och drog min sista visdomstand i torsdags. Det var den knöligaste tanden att få ut, men den jag tror jag haft minst problem med efteråt. Gör lite ont när man tuggar mycket på lite hårdare saker, men annars är det inga problem.


Vi hade en ledarhajk för ledarna i scoutkåren fredag till lördag. Åt gott, hade trevligt och fick ganska mycket nyttigt gjort.


Idag har katten gosat med min telefon och varit lite avis på datorn som fick sitta i mitt knä så katten inte fick plats där. Jag har också varit på julmarknad på Överjärva gård. Det var trevligt och jag har fått ytterligare lite fler julklappsidéer, tyvärr har julstämningen inte riktigt infunnit sig än. Men den kommer nog snart den med, när man kan börja mera med julbak och allt sådannt. 


På en tråkigare not har jag skrivit ett fiktivt brev till en kompis kompis för jag var tvungen att avreagera mig på något sätt... Tycker inte att man ska få bete sig hur som hellst. Jag undrar också hur omogen man får vara när man passerat 20 år. 


Till något roligare upptäckte jag att nästan alla mina scouter har scoutskjorta på sig på sina profilbilder på fb, hur stolt får man vara då? Jag är ganska stolt iaf :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 23 december 2011 08:46

Trött. Vart mycket godistillverkning igår. Hann med nästan allt. Bara lite kvar att göra idag. Måste städa också, men det blir ett nästa problem. Först ska jag piggna till. Har i varje fall hjälpt pappa att ta ut julsakerna från vinden.   Har ont...

Av Lisa - 22 december 2011 11:31

Var på gymmet i morse. Var nästan helt klar och höll på att stretcha när centrumets brandlarm går. Var in och hämtade mina saker i omklädningsrummet och sedan ut och vänta på att de skulle öppna centrumet igen. Jag var klar men eftersom jag ställt bi...

Av Lisa - 16 december 2011 13:29

Okej, så min dag började bra och jag hann göra allt innan jag behövde åka hemifrån. Att komma in till stan var inte heller några problem liksom att komma på bussen som ska ta mig första och största delen av dagens resa till ingenstans eller Växjö. Bö...

Av Lisa - 14 december 2011 09:30

Sitter och försöker läsa lite till labarna som ska göras. Har lite musik på och allt är frid och fröjd (möjligen bortsett från den dåliga mängd varmt vatten i duschen i morse). Tror ni inte att grannen som hyr ut sitt hus mitt emot oss har hyrt in fo...

Av Lisa - 13 december 2011 15:08

Min dag började mindre bra med en anställningstest som jag föll totalt på. Har aldrig presterat sämre på ett prov. Till mitt försvar var det 1,5-3 år sedan jag senast jobbade med det som provet var på. Kan i alla fall prestera bättre på en sådan test...

Presentation


jag är en alldeles vanlig tjej som studerar, reser och ibland även har tid med en kopp te med vännerna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Förkortningar

3mE - Mechanical, Maritime and Materials Engineering
AE - Aerospace Engineering
AH - Albert Hein
BoN - Biomekanik och Neuronik
CiTG/CEG - Civile Engineering and Geocentrics
CMfDS - Composite Materials for Durable Structures
DoMaM - Design of Machines and Mechanisms
HK - Högre Kurs
HMC A - Human Movement Control A
HR - Humanoid Robots
RP - Robotics Practicals
WoT - Wheel of Time

Ovido - Quiz & Flashcards