mullemech

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lisa - 31 oktober 2010 00:50

Har färdigställt version 2 av DoMaM-rapporten idag. Tog ett tag och i omgångar men det gick utan större problem i alla fall. Har också tagit itu med diskberget, dock glömde jag den del av berget som stod på golvet… Men eftersom jag gjort skrabbelucker idag så har jag också samlat på mig lite mera disk så jag får ta itu med det imorgon igen. Annars har det inte hänt så mycket. Borde ha pluggat lite mera särskilt i RP, men det får jag väl ta itu med imorgon.


Har också fått veta när jag bör vara på Schiphol på måndag. Tidigt, blä, men det ska bli kul att träffa Vicci igen oavsett… 

Av Lisa - 30 oktober 2010 00:27

Har fått lite gjort idag, även om det inte är i närheten av vad jag borde ha gjort. Kollade upp vad jag ska göra och det är en ganska så stor hög med arbete som ska skyfflas bort. Kom lite längre i deluppgiften jag började med igår, men sedan fastnade jag igen. Det var då jag kollade upp vad som ska göras och vart lite handlingsförlamad. Tog i alla fall och tränade lite för att tänka på något annat och så sopade jag golvet lite också, vilket definitivt behövdes.


Tog en tidig middag, för magen ville ha något att äta, min kind ville det inte, men jag fick i mig maten i alla fall. Är det så här man går ner i vikt?? Efter maten satte jag mig med DoMaM-rapporten igen och gjorde klart ett första utkast som jag skickade iväg för lite respons. Och tydligen är jag inte ensam om att sitta hemma och plugga på en fredagskväll eftersom jag fick svar någon timme eller så senare. Så imorgon får jag fixa om bilderna lite och justera lite mera och sedan fixa ihop andra utkastet.


Hoppas också att jag kan få den här självstudiekursen att fungera lite så jag åtminstone kan få en av 38 (!!) uppgifter klara. Holländskan får jag vänta med tills jag blivit bättre i kinden eftersom det gör ont att prata och studierna i holländskan handlar mycket om att prata (kräkas) och ljuda på rätt sätt. Vi kommer till och med bli betygsatta på uttal, har jag aldrig blivit förut så det blir intressant.

Av Lisa - 29 oktober 2010 00:29

Kom upp någorlunda som planerat i morse, åt frukost, duschade och åkte iväg till biblioteket i lugn och ro. Väl i biblioteket var det svårt att hitta studiero, satt mest och pratade med Rocio och Lasse i grupprummet.


Fick veta en tråkig nyhet, mina tankar går till de anhöriga.


Eftersom det inte gick att jobba i biblioteket åkte jag hem i hopp om att lyckas bättre hemma. Det gick inget vidare, har haft ont i kinden idag igen, så jag har mest försökt att ta det lugnt. Fortsätter värken imorgon så ska jag nog testa med lite värktabletter (tanken har inte slagit mig förens nu…).


Har lagat lite mat också, så nu klarar jag mig ett tag framöver igen. Annars har jag fått ett fåtal varv gjorda på halsduken, sett et avsnitt och chattat lite.


Själv har jag lyckats sätta mig på pottan lite grann, men det ska nog lösa sig, hoppas jag.

Av Lisa - 27 oktober 2010 23:11

Dagen började med tenta i HMC A. Den gick inte bra eftersom jag fokuserat lite mycket på exempeltentan. Hade jag fokuserat på mina anteckningar hade det gått betydligt bättre. Så på tentan så viste jag vart jag skulle hitta svaren i mina anteckningar, så omtentan i januari kommer i alla fall gå bra. Så det är ju alltid något.


Hem och plugga lite holländska för att klara av testet senare på dagen/kvällen. När jag kommer till testet så finns inte mitt namn med på listan, även fast jag anmält mig. Så fick vänta för att få en kod för att kunna skriva tentan. Tyvärr så gick det inte att komma in på testet på koden som jag fick, resultatet blev att jag fick skriva ett test för hand istället för att lyssna på datorn och skriva ner det datorn säger. Och att fylla i rutor när man inte vet riktigt vad de vill ha i rutorna är svårare än att lyssna och skriva. Så troligen så gick det testet åt skogen också. Tur att detta bara var en hobbykurs, för lite halvenkla poäng.


Får veta imorgon hur det gick i alla fall. Hoppas att jag klarade och kan anmäla mig till kursen meddans det fortfarande finns platser kvar.


När jag sedan på kvällen kom på att vi ska träffas imorgon för att jobba lite med DoMaM så skulle jag börja jobba lite på min del av rapporten när jag upptäcker att min .zip har slutat fungera för att prövotiden gått ut. Lösningen blev att skicka zip-filen till Mimmi som kunde öppna och skicka tillbaka innehållet till mig.


Har fått ont i kinden också, känns som om jag har huvudvärk. Men om det bara är en blåsa i kinden eller om det är dessa förbannade tänder igen vet jag inte. Har just nu bedövningssalva på områget inne i munnen och tiger balsam på kinden. Känns i alla fall lite bättre så det måste ju fungera eller något åt det hållet…


Nu ska vi se om jag kommer i säng utan att vara uppe hela natten först...

Av Lisa - 26 oktober 2010 23:03

Eftersom jag kom i säng vid halv sex i morse så var det ganska uteslutet med en tidig morgon. Men jag lyckades i alla fall försov mig, men vaknade åtminstone innan lunch.


Sedan var det ner till tvättstugan, men den var upptagen. Upp och börja jobba, ner och tvätta, upp och jobba, ner och hämta tvätten, hänga tvätt, jobba, lunch, jobba, åka och handla, jobba, och efter att jag jobbat klart (nu är det bara hoppas på att jag läst på på rätt saker…) har jag chattat lite  .


Håll tummarna för att tentan imorgon förmiddag går bra!!

Av Lisa - 26 oktober 2010 02:33

Sov igenom alarmet i morse igen, så det blev att göra sig i ordning snabbt och fixa lite matsäck och packa väskan för att åka till skolan. Det finns tydligen en baksida på det här tillståndet jag befinner mig i, jag kommer ju inte riktigt i säng och därför inte heller upp på mornarna (igen).


Iväg till master lab. där jag tillbringat dagen med att jobba tillsammans med några andra med att svara på frågorna på HMC exempeltentan. Lunch i aula och sedan tillbaka till master lab. Anmälde mig till att göra inträdesprov för holländska.


Var iväg på möte angående kurserna i holländska innan det bar iväg hem till Ignacio för att äta lite tårta eftersom Erica fyllde år. Sedan bar det iväg ut för att äta lite middag. Hittade något litet hål i väggen ställe som var trevligt och hade hyfsad mat.


Kom hem och satte mig framför en film med stickningen pratade lite med Victoria innan jag blev ensam med stickningen igen. Var på väg att försöka sluta sticka, men det var för kul när det blev lite mera chatt… Som sagt, problem med att komma i säng…

Av Lisa - 25 oktober 2010 00:58

Har inte hänt så mycket idag heller. Har inte sett utsidan av boxen utan bara suttit inne och pluggat till tentan på onsdag, stickat lite på halsduken och pratat med folk över internet…


Av Lisa - 24 oktober 2010 02:29

Tänkte titta lite på ett avsnitt till frukosten i morse, men så började jag rita lite så jag kollade lite till och sedan började jag sticka lite så jag såg alla veckans avsnitt som fanns uppe. Så vid tre började jag plugga till tentan. Kom igenom första och började på andra föreläsningen innan jag tröttnade och började göra annat istället, eller inte tröttnade men kunde inte fokusera längre.


Vid sex tyckte jag att det var dags att äta igen (lunch?) så jag diskade lite för att göra sconesen jag varit på väg att göra några timmar… Efter maten flyttade jag till sängen för att det är lättare att sticka i sängen än vid skrivbordet.


Så kvällen har jag spenderat på chatten på facebook och på stickningen samt lite patienser…

Presentation


jag är en alldeles vanlig tjej som studerar, reser och ibland även har tid med en kopp te med vännerna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Förkortningar

3mE - Mechanical, Maritime and Materials Engineering
AE - Aerospace Engineering
AH - Albert Hein
BoN - Biomekanik och Neuronik
CiTG/CEG - Civile Engineering and Geocentrics
CMfDS - Composite Materials for Durable Structures
DoMaM - Design of Machines and Mechanisms
HK - Högre Kurs
HMC A - Human Movement Control A
HR - Humanoid Robots
RP - Robotics Practicals
WoT - Wheel of Time

Ovido - Quiz & Flashcards