mullemech

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Episode 113: En tuff helg

Av Lisa - 29 april 2011 12:15

Min helg började igår kväll med förfest. På förfesten förstod jag fortfarande det mesta som sades. Allt går på tyska, utom när fransmännen pratar med varandra förstås, det går på franska. Dock förstod jag faktiskt en kort konversation på franska också :) Är jag och några till (om man ser till att ha tillräckligt mycket utländska studenter) som inte riktigt kan prata på tyska. 


Från förfesten gick vi sedan till det stora Erasmus-partyt på Apollo, en biograf, där bara översta våningen har tillåten rökning vilket gjorde att man inte alls luktade så mycket askfat när man kom hem inatt. 


När man kom till Erasmus-partyt fick man en ta flagga med ett nummer, när man hittat tre andra med andra flaggor men samma nummer så fick man en gele-shot var. Den var lite bökig att få i sig och jag tror jag föredrar vanliga shots...


Det roliga var att man för resten av kvällen/natten kunde se vart folk kom från (förutsatt att de tagit på sig rätt flagga förstås). För första gången har jag sett svenskar (tror jag). Såg tre killar och en annan tjej med svenska flaggan på sig. 


Musiken är en annan sak också. För även om musiken som spelas på festerna överlag faller mig bättre i smaken än andra jag varit på så har man lite svårt att hänga med i de "nya" låtarna (de jag inte hört förr) som spelas när de är på tyska.


Var i alla fall en väldigt bra fest, även om jag gick ganska tidigt. Vi gick strax efter 2 och då var det en ganska lång kö utanför, inte för att de släppte in någon vilket bidrar något. 


På vägen hem mötte jag någon som frågade mig något som jag inte hörde eftersom jag hade hörlurarna i öronen. Tog ut ena snäckan och frågade, fick då frågan om jag var tysk -nej, -polsk? -nej. -inte det heller varifrån då? Så varför tror alla alltid att jag är från Polen?


Nu är jag lite trött eftesom det inte ble så mycket sova inatt. Och inatt lär det inte bli mycket sömn heller eftersom vi troligen ska till Haag och fira natten inför Queens day, för att sedan åka till Amsterdam imorgon och fira Queens day. En galen helg i Nederländerna alltså. 


Så nu är det dags för mig att packa klart och diska. Om två timmar går första tåget (av tre).

 
 
Dimitris

Dimitris

29 april 2011 15:20

Ah..en 'typisk' erasmusfest vid Apollo. Jag visste inte att de gör saken med de lilla flaggorna. Förresten, förutom riktiga svenskar kan man, här i Aachen hitta, 'hobbysvenskar', dvs tyskar (och en...grek ;p) som träffas v då och då för att ...prata svenska med varandra. Förstås är det väldigt fördelaktigt om det finns med en riktig svensk i gruppen men de är tyvärr svåra att hitta eftersom ingen av dem stannar kvar i Aachen under en längre tid. Iaf ville jag säga att du och alla andra svenskar som finns i stan för tillfället är välkomna i vår grupp. Man kan få information genom att bli medlem i den speciella mailing-listan som skötts av lille mig (heh-heh).

http://fileasphogg.wordpress.com

Lisa

3 maj 2011 21:25

jag kan kanske vara med, beroende på när dessa träffar äger rum förstås :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 23 december 2011 08:46

Trött. Vart mycket godistillverkning igår. Hann med nästan allt. Bara lite kvar att göra idag. Måste städa också, men det blir ett nästa problem. Först ska jag piggna till. Har i varje fall hjälpt pappa att ta ut julsakerna från vinden.   Har ont...

Av Lisa - 22 december 2011 11:31

Var på gymmet i morse. Var nästan helt klar och höll på att stretcha när centrumets brandlarm går. Var in och hämtade mina saker i omklädningsrummet och sedan ut och vänta på att de skulle öppna centrumet igen. Jag var klar men eftersom jag ställt bi...

Av Lisa - 16 december 2011 13:29

Okej, så min dag började bra och jag hann göra allt innan jag behövde åka hemifrån. Att komma in till stan var inte heller några problem liksom att komma på bussen som ska ta mig första och största delen av dagens resa till ingenstans eller Växjö. Bö...

Av Lisa - 14 december 2011 09:30

Sitter och försöker läsa lite till labarna som ska göras. Har lite musik på och allt är frid och fröjd (möjligen bortsett från den dåliga mängd varmt vatten i duschen i morse). Tror ni inte att grannen som hyr ut sitt hus mitt emot oss har hyrt in fo...

Av Lisa - 13 december 2011 15:08

Min dag började mindre bra med en anställningstest som jag föll totalt på. Har aldrig presterat sämre på ett prov. Till mitt försvar var det 1,5-3 år sedan jag senast jobbade med det som provet var på. Kan i alla fall prestera bättre på en sådan test...

Presentation


jag är en alldeles vanlig tjej som studerar, reser och ibland även har tid med en kopp te med vännerna

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Förkortningar

3mE - Mechanical, Maritime and Materials Engineering
AE - Aerospace Engineering
AH - Albert Hein
BoN - Biomekanik och Neuronik
CiTG/CEG - Civile Engineering and Geocentrics
CMfDS - Composite Materials for Durable Structures
DoMaM - Design of Machines and Mechanisms
HK - Högre Kurs
HMC A - Human Movement Control A
HR - Humanoid Robots
RP - Robotics Practicals
WoT - Wheel of Time

Ovido - Quiz & Flashcards